wtorek, 10 czerwca 2014

Allt fint!



Pierwszy dzień na Islandii.
Elfy chyba mnie lubią :) Spodziewałam się zachmurzenia, deszczu, zimna a tu taka niespodzianka! Temperatura ok. 20 stopni, słońce, prawie bezchmurne niebo. Cudnie! :D
Jednak od początku.  Przed wylotem z Manchesteru w kolejce stoi pięć osób, rozmawiają (po polsku) o bagażu, miejscach w samolocie itp. Zagaduje po chwili na ile dni wylatują, jak mieli zorganizowany przelot, skąd są i tu pada odpowiedź - Kraków :) Jakie było moje zaskoczenie! Kraków?! Krakoofek! :)
Nader wszystko okazało się że z jednym kolegą mamy wspólnego znajomego. Pierwsze jak i ostatnie nasze spotkanie odbyło się w dniu mojej obrony (październik zeszłego roku). Jaki ten świat mały.
Po wylądowaniu w Keflaviku, poczyniłam małe zakupy, spotkałam się z przedstawicielem firmy Sadcars (skąd wypożyczyłam samochód), kolejne zaskoczenie- Polak mieszkający od piętnastu lat na Islandii. Nie tylko ja połakomiłam się na ofertę tej firmy, gdyż spotkałam również parę (dziewczyna z Gdańska, chłopak z Rzeszowa), którzy jak ja zamierzają pozwiedzać tę cudną wyspę. Wszędzie flaga biało czerwona :)
Po przyjeździe do wypożyczalni okazało się iż samochód mi przydzielony nie jest Toyotą Yaris jak rezerwowałam a Corolla. W pierwszej jaką mialam dostać nie działał zamek centralny więc po kilkunastu dodatkowych minutach, dodatkowych papierkach otrzymałam kluczyki do innej Corlli. Nie zgadza się również rodzaj silnika - miał być diesel a jest benzyna, skrzynia biegów - miał być manual a jest automat... Ach te niespodzianki :)
Nie przeszkodziło mi to jednak w cieszeniu się każdą daną mi chwilą. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wzdłuż wybrzeża zaczęłam krzyczeć ze szczęścia, śpiewać - " Happy Day" , śmiać się jak wariatka, sama do siebie :) kolejne marzenie się spełnia...

Dzisiejsza trasa: 
Keflavik - Grindavik - Strandakirkja - Porlakshofn -Eyrarbakki - Stokkseyri - Selfoss - Storaborg - Kringla- Geysir

Grindavik

Herdisarvik

Selvogur

Trole, Gnomy, Elfy... Wszędzie jest ich pełno :)
Kerio

Uśpiony Geysir :) 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz